[INSERT_ELEMENTOR id="4601"]

Jak mogę dokonać rezerwacji?

Witryna DreamBalloon posiada własny system rezerwacji online, do którego masz łatwy dostęp ze strony internetowej. Wystarczy kliknąć na link “Kalendarz lotów” znajdujący się na stronie głównej – spowoduje to przejście do listy wszystkich zaplanowanych lotów. Jeśli masz już bilet na lot, właśnie z tej listy wybierasz interesujący Cię region i możesz zapisać się na konkretny lot.

Staramy się planować loty z miesięcznym wyprzedzeniem. Oznacza to, że w kalendarzu zobaczysz wszystkie planowane przez nas loty na najbliższe 30 dni. W okresie tym zamieszczamy loty we wszystkich regionach, w których sprzedaliśmy bilety a więc z pewnością znajdziesz odpowiedni dla siebie lot.

Skąd mam wiedzieć czy zaplanowany lot odbędzie się?

Ze względu na to, że lot balonem jest w 100% uzależniony od pogody, nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy warunki na lot będą dobre wcześniej niż 12 godzin przed lotem. Dlatego nasi piloci podejmują ostateczną decyzję o locie do godziny 14.00  w dniu lotu lub do godziny 21.00 w dzień poprzedzający lot w przypadku lotu porannego.
Otrzymasz wtedy wiadomość tekstową SMS oraz email z informacją o decyzji pilota. Jeśli decyzja jest pozytywna i lot odbędzie się, w tej samej wiadomości podane będzie miejsce i czas spotkania. Dla Ciebie jest to wiążąca i pewna informacja, która nie musi być potwierdzana.

W przypadku nieotrzymania wiadomości do godziny 14.00 lub 21.00 (w przypadku lotu porannego), prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi – oznaczać to będzie techniczne problemy z systemem rezerwacji.

Czy lot może być odwołany na miejscu startu?

Niestety tak, chociaż zdarza się to niezwykle rzadko. Pomimo posiadanego dostępu do najnowszych technologii w dziedzinie meteorologii oraz wsparcia z IMGW i służb lotniczych, w skrajnych przypadkach zdarza się, że prognoza pogody jest błędna. Dzieje się tak w przypadku zmian pogodowych, które mogą przyjść zbyt wcześnie lub zbyt późno. Wówczas kierując się zasadą BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM, pilot po dokładnej analizie warunków na miejscu startu, może odwołać lot. W takim przypadku Twój bilet ponownie uzyskuje ważność i jeszcze tego samego dnia możesz dokonać ponownej rezerwacji kolejnego lotu.

 

Potwierdzenie lub odwołanie lotu

Nasze wieloletnie doświadczenie w branży pozwoliło nam opracować system “potwierdzenia lub odwołania” lotów przez pilota odpowiedzialnego za przeprowadzenie lotu danego dnia najpóźniej do godziny 14.00 w dniu lotu w przypadku lotu wieczornego lub najpóźniej do godziny 21.00 dnia poprzedzającego lot w przypadku lotu porannego.
Jest to związane wyłącznie z prognozą pogody, którą ciężko jest dokładnie przewidzieć wcześniej niż 12 godzin przed lotem. Taki system pozwala nam uniknąć trudnych sytuacji kiedy pilot potwierdza lot dużo wcześniej a później musi go odwołać na miejscu startu z powodu zmiany pogody. 

Pogoda jest piękna, świeci słońce, dlaczego mój lot został odwołany?

Zdarza się, że pogoda jest bardzo ładna, jednak jest nieodpowiednia na lot. Przy planowaniu lotu, czynnikiem warunkującym bezpieczne jego wykonanie jest przede wszystkim wiatr. Ze względu na to, że balon leci na różnych wysokościach, pilot bierze pod uwagę prędkość wiatru nie tylko tego odczuwanego na ziemi ale także tego na wysokości. W polskiej strefie klimatycznej zdarzają się takie sytuacje, że wiatr przy samej ziemi jest słaby ale już 10-20 metrów nad ziemią jest zbyt silny. Balon ma wysokość 20-50 metrów (w zależności od wielkości balonu), a więc nawet stojąc na ziemi, podatny jest na wiatr, którego my na ziemi nie odczuwamy. A to stwarza ryzyko niebezpiecznego startu i lądowania. W takich przypadkach lot musi być odwołany. Innym przypadkiem mogą być zapowiadane burze. Wiemy jak często bywa, że zapowiadana burza nie wystąpi lub przejdzie gdzieś daleko od nas. Nasi piloci jednak w takim przypadku lot muszą odwołać, nie mogąc sobie pozwolić na podjęcie choćby minimalnego ryzyka lotu w burzę.
Innym czynnikiem wpływającym na odwołanie lotu mimo ładnej pogody jest mgła. Dotyczy to szczególnie lotów porannych w porach przejściowych. Zdarza się, że w prognozach pogody nie ma słowa o ograniczonej widoczności, jednak warunki lokalne w miejscu startu powodują wystąpienie mgieł (zbiorniki wodne, opady dnia poprzedniego). W takiej sytuacji pilot musi odwołać lot.

Należy pamiętać, że wszyscy nasi piloci są pasjonatami i kochają latać. Jednak każdy z nich w wyniku ogromnego doświadczenia ma dużą świadomość zagrożenia jakie może wystąpić w czasie lotu w nieodpowiednich warunkach. Dlatego czasami ich decyzja odwołująca lot może wydać się niezrozumiała ale bardzo prosimy o zaufanie. KAŻDY ODWOŁANY LOT OZNACZA PRZEDE WSZYSTKIM TROSKĘ O TWOJE BEZPIECZEŃSTWO.

Czy mogę anulować lub zmienić swoją rezerwację?

Twoja rezerwacja jest dla nas wiążąca. Na jej podstawie funkcjonuje cały nasz system. Każda zmiana wymaga z naszej strony dużej pracy aby wypełnić miejsce w balonie, z którego rezygnujesz. Dlatego raz podjęta decyzja z zasady nie może być zmieniona. W tym wypadku prosimy o dokładne przemyślenie decyzji przed potwierdzeniem rezerwacji.
W sytuacjach zupełnie losowych, jesteśmy w stanie dokonać zmiany rezerwacji najpóźniej 72 godziny przed planowanym lotem, utrzymując ważność Twojego biletu. W takim wypadku prosimy o kontakt telefoniczny w możliwie najkrótszym terminie (nie później niż 72 godziny przed planowanym lotem).

[INSERT_ELEMENTOR id="4551"]